Teljesen ingyenessé vált az elektronikus aláírás, akár a közigazgatásban, a kereskedelmi életben vagy csak egymás között használjuk azt. Ez azt jelenti, hogy minden állampolgár, aki regisztrált az ügyfélkapun, alkalmazhatja az e-aláírást, amivel így ingyen, pillanatok alatt tud teljes bizonyító erejű magánokiratot létrehozni. És még csak tanúk sem kellenek hozzá!

pen-1743189_1920.jpg

Iratok elektronikus aláírásához nem kell mást tenni, mint a NISZ Zrt. AVDH-szolgáltatás oldalán feltölteni a dokumentumot, elfogadni az ÁSFZ-et és megadni az ügyfélkapu adatainkat:

  1. Az aláírni kívánt fájl kiválasztásához kattintson a "Fájl kiválasztása" mezőbe. Ekkor a felugró tallózó ablakban a saját gépéről kiválaszthatja azt a fájl, amelyen a hitelesítést el szeretné végezni.

  2. A hitelesítés típusának kiválasztása előtt annyit kell csak tudnunk, hogy milyen dokumentumunk van. Ha már eleve PDF formátumban mentettük el az iratunkat, akkor válasszuik nyugodtan a PDF hitelesítést. Minden egyéb esetben pedig az ASiC formátumot.

    Arra figyeljünk, hogy a PDF állományunk mérete nem lehet nagyobb 25 megabyte-nál. De ASiC hitelesítés esetén akár 200 megabyte-os fájlt is alá tudunk írni. Ez akkor lehet hasznos ha egy képet, hangfelvételt vagy videót szeretnénk elektronikus aláírásunkkal ellátni, az ASiC erre tökéletes.

  3. Fogadja el az ÁSZF-et, mert e nélkül nem tudunk továbblépni, majd a nagy narancssárga gomb megnyomásával küldje el a dokumentumot a rendszernek hitelesítésre:
    59950062_381832099090609_7515218076711780352_n.png
    Majd válassza ki, hogy ügyfélkapu adatokkal kívánja aláírni az állományt:
    59930320_337902983536623_5267518380541214720_n.png
    És adja meg az ügyfélkapu belépési adatait:
    59749776_428690864613885_6645056633095323648_n.png
  4. Ennyivel el is készült az elektronikusan aláírt állományunk, amit vagy le tudunk tölteni a "Dokumentum letöltése" gombra kattintva. Vagy email címet megadva egyből el is tudjuk küldeni a címzettnek az aláírt dokumentum letöltési címét, ami 24 órán keresztül lesz elérhető. Javasolt inkább letölteni, hogy nekünk is legyen egy példányunk belőle.
    59658390_2313878925531490_948833575053033472_n.png

FONTOS!

Az elektronikusan aláírt dokumentumok a magyar jogrendszerben teljes bizonyító erejű okiratnak minősülnek. Papír alapon ilyet akkor tudunk létrehozni, ha két tanú is megerősíti aláírásával az iratto. Elektronikusan erre nincs szükség. Mint a fenti lépésekből látható, egy irat aláírása 25-30 másodperc alatt elvégezhető.

Cégvezetőként biztos nem szeretné senki, ha a könyvelőiroda egyik munkatársa a nevében írna alá mindenféle dokumentumot, amiknek a jogkövetkezménye őt érinti. Korábban megmutattuk, hogy mit tegyen abban az esetben, ha a könyvelője mégis elkéri az ügyfélkapu belépési adatait, erről itt olvashat bővebben.

Semmiképp ne adja ki ügyfélkapu belépési adatait senkinek!
Ha mégis megtette, akkor most lépjen be a www.magyarorszag.hu oldalon és változtassa meg a jelszavát!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebojtar.blog.hu/api/trackback/id/tr9214813054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása