2019.05.08. 17:30
E-aláírás: időt és pénzt is spórol
Teljesen ingyenessé vált az elektronikus aláírás, akár a közigazgatásban, a kereskedelmi életben vagy csak egymás között használjuk azt. Ez azt jelenti, hogy minden állampolgár, aki regisztrált az ügyfélkapun, alkalmazhatja az e-aláírást, amivel így ingyen, pillanatok alatt tud teljes bizonyító erejű magánokiratot létrehozni. És még csak tanúk sem kellenek hozzá!
Iratok elektronikus aláírásához nem kell mást tenni, mint a NISZ Zrt. AVDH-szolgáltatás oldalán feltölteni a dokumentumot, elfogadni az ÁSFZ-et és megadni az ügyfélkapu adatainkat:
- Az aláírni kívánt fájl kiválasztásához kattintson a "Fájl kiválasztása" mezőbe. Ekkor a felugró tallózó ablakban a saját gépéről kiválaszthatja azt a fájl, amelyen a hitelesítést el szeretné végezni.
- A hitelesítés típusának kiválasztása előtt annyit kell csak tudnunk, hogy milyen dokumentumunk van. Ha már eleve PDF formátumban mentettük el az iratunkat, akkor válasszuik nyugodtan a PDF hitelesítést. Minden egyéb esetben pedig az ASiC formátumot.
Arra figyeljünk, hogy a PDF állományunk mérete nem lehet nagyobb 25 megabyte-nál. De ASiC hitelesítés esetén akár 200 megabyte-os fájlt is alá tudunk írni. Ez akkor lehet hasznos ha egy képet, hangfelvételt vagy videót szeretnénk elektronikus aláírásunkkal ellátni, az ASiC erre tökéletes. - Fogadja el az ÁSZF-et, mert e nélkül nem tudunk továbblépni, majd a nagy narancssárga gomb megnyomásával küldje el a dokumentumot a rendszernek hitelesítésre:
Majd válassza ki, hogy ügyfélkapu adatokkal kívánja aláírni az állományt:
És adja meg az ügyfélkapu belépési adatait: - Ennyivel el is készült az elektronikusan aláírt állományunk, amit vagy le tudunk tölteni a "Dokumentum letöltése" gombra kattintva. Vagy email címet megadva egyből el is tudjuk küldeni a címzettnek az aláírt dokumentum letöltési címét, ami 24 órán keresztül lesz elérhető. Javasolt inkább letölteni, hogy nekünk is legyen egy példányunk belőle.
FONTOS!
Az elektronikusan aláírt dokumentumok a magyar jogrendszerben teljes bizonyító erejű okiratnak minősülnek. Papír alapon ilyet akkor tudunk létrehozni, ha két tanú is megerősíti aláírásával az iratto. Elektronikusan erre nincs szükség. Mint a fenti lépésekből látható, egy irat aláírása 25-30 másodperc alatt elvégezhető.
Cégvezetőként biztos nem szeretné senki, ha a könyvelőiroda egyik munkatársa a nevében írna alá mindenféle dokumentumot, amiknek a jogkövetkezménye őt érinti. Korábban megmutattuk, hogy mit tegyen abban az esetben, ha a könyvelője mégis elkéri az ügyfélkapu belépési adatait, erről itt olvashat bővebben.
Semmiképp ne adja ki ügyfélkapu belépési adatait senkinek!
Ha mégis megtette, akkor most lépjen be a www.magyarorszag.hu oldalon és változtassa meg a jelszavát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek